Internet Explorer -selainta ei enää aktiivisesti tueta. Suosittelemme käyttämään sivustoamme esimerkiksi Google Chrome tai Mozilla Firefox -selaimilla.

Ella Penttilä, expedit, Sale Poltinaho, Handelslaget Hämeenmaa

Positiv anda smittar av sig

Teksti:
Katri Riihivaara
Kuvat:
SOK
Julkaistu: 21.2.2014
|
Muokattu: 31.8.2020
Expedit Ella Penttilä från Sale Poltinahon satsar i kundtjänsten på positiv inställning.

"Det bästa i mitt jobb är människorna, både arbetskamraterna och kunderna. Kundbetjäning handlar om attityder – alla kan lära sig reglerna, men en bra expedit bjuder på sig själv. För att kunna leva upp till kundernas förväntningar måste man ha en positiv inställning till livet och jobbet. Kunderna märker genast om en expedit trivs med sitt arbete eller om han eller hon "bara" sköter sitt jobb.

Vi fick nyligen S-arbetsglädjepriset (S-työvirepalkinto) som delas ut till särskilt väl fungerande arbetsgemenskaper. Var och en kan inverka på sitt eget väl-befinnande, men hos oss samarbetar hela teamet för att alla ska trivas och må bra. Alla ställer upp om någon behöver en handräckning. Kommunikationen mellan chefen och medarbetarna fungerar utmärkt, vilket sätter ytterligare guldkant på tillvaron.

I vår lilla enhet finns det inga vattentäta skott eller preciserade arbetsupp-gifter – vi delar på allt arbete. Jag trivs bäst i kassan. Den bästa belöningen är när en nöjd kund tackar för betjäningen med ett brett leende på läpparna."

I denna artikelserie berättar anställda i S-gruppen och hos S-gruppens bonussamarbetspartner sina historier.