Kundbetjäning över förväntan

23.4.2014
0 betyg

Trafikbutikschefen på ABC Jakobstad säger att det känns speciellt fint när kunderna tackar personligen.

Kundbetjäning över förväntan

Mia Tapanainen-Lehto, trafikbutikschef, ABC Jakobstad, Handelslaget KPO

"Som trafikbutikschef ansvarar jag för verksamheten och personalledningen vid ABC Jakobstad. Min och mina 34 medarbetares strävan är att realisera KPO:s värden i vår enhet. Handelslagets värden omfattar bland annat kundorientering och framgångsrik verksamhet.

Jag har alltid ansett att god kundbetjäning föder framgång och goda resultat.

God kundbetjäning handlar om att överraska kunden positivt. Artigt bemötande upplevs som ett mervärde och några vänliga ord slår broar mellan oss och kunden.

I ett tvåspråkigt område är det viktigt att kunna betjäna kunderna på både svenska och finska. I fjol fick vi ABC-kedjans pris Årets arbetsteam som erkänsla för vår goda betjäning. Priset värmde, men det viktigaste tacket för väl utfört arbete kommer från våra kunder. Det känns speciellt fint när kunderna tackar oss personligen.

Jag stortrivs med mitt mångsidiga arbete. Kontakten med människor och arbetet på olika avdelningar ger både variation och utmaningar.

I dag uppskattar jag att ingen dag är den andra lik, men till en början kändes det lite otryggt att inte kunna planera arbetsdagen på förhand.

Visst kan oförutsägbarheten fortfarande kännas i maggropen, men den ger spännande och intressanta utmaningar."

I denna spalt berättar anställda i S-gruppen och hos S-gruppens bonussamarbetspartner sina historier.

Text:
Foto: Katja Lösönen
Arvioi artikkeli (sv)

Betygsätt

1/5 5/5