Verkkokauppa arjen avuksi

14.8.2015
0 arviota

Kehityspäällikkö Jukka Ranua nauttii silloin, kun uusi idea laitetaan tulille. Työssään hän kehittelee uusia verkkokaupan palvelumuotoja.

Jukka Ranua

Jukka Ranua, kehityspäällikkö HOK-Elannon verkkokauppa.

"Tulin HOK-Elantoon S-ryhmän kenttäkoulutusohjelman ansiosta, ja muutimme perheen kanssa työni perässä Helsinkiin 2007. Vuonna 2011 pääsin sukeltamaan verkkokaupan maailmaan, jossa työnäni on kehittää uudenlaisia tapoja helpottaa asiakkaidemme arkea. Työssäkäyvänä kolmen tytön isänä tiedän hyvin, minkälaista pyöritystä arki voi välillä olla.

Työni on melko itsenäistä, mikä mahdollistaa uusien palvelumuotojen kehittelyn. Uudet palvelukonseptit syntyvät yhteistyössä esimerkiksi asiakaspalveluihmisten tai Alepan, Prisman ja muiden ketjujen liiketoiminnasta vastaavien kanssa.

Kansainvälisessä verkkokaupassa syntyy jatkuvasti jotain uutta. Seuraamme kehitystä aktiivisesti ja mietimme, mitkä palvelut toimisivat Suomessa. Osa muutoksista tehdään suoraan asiakkaiden vaatimusten ja toiveiden pohjalta.

Ruoan verkkokauppa kehittyy nyt kovaa vauhtia ja vie isoimman osan työajastani. Kotiinkuljetuksen ja noutopisteiden rinnalla kokeillaan nyt ruokapostilaatikkoa, jääkaapin ja postilaatikon yhdistelmää, jonne voimme toimittaa asiakkaan tilauksen silloinkin, kun tämä ei ole kotona.

Innostavinta työni on silloin, kun uusi asia "pannaan tulille". Aika pian näkee sammuuko liekki, eli haudataanko ajatus, vai alkaako idea kiehua ja pikku hiljaa valmistua. Tuntuu hienolta, kun saa tuoda päivänvaloon uusia palveluja."

Juttusarjassa kerrotaan S-ryhmän ja bonusyhteistyökumppaneiden ammattilaisten tarinoita.

Teksti:
Kuva: Pasi Salminen
Arvioi artikkeli
Ladataan kommentointia...

Anna arvio

1/5 5/5