Internet Explorer -selainta ei enää aktiivisesti tueta. Suosittelemme käyttämään sivustoamme esimerkiksi Google Chrome tai Mozilla Firefox -selaimilla.

Raija Sinikallio, kundbetjäningschef Prisma Kajana, Handelslaget Maakunta

Smidiga stunder vid kassan

Teksti:
Enna Koivunen
Kuvat:
SOK
Julkaistu: 20.11.2014
|
Muokattu: 31.8.2020
Kundbetjäningschefen på Prisma Kajana gillar vardagen i butiken.

"Jag kom till Handelslaget Maakunta för 35 år sedan som sommarfågel. Efter flera år som expedit blev jag utnämnd till kundbetjäningschef i ortens nya Prisma-affär. Under mina 20 år på Prisma har jag sett många kunder och anställda komma och gå och vårt kassasystem har förändrats och utvecklats avsevärt under åren. Förändringarna och mina mångsidiga arbetsuppgifter håller mig alert.

Min huvuduppgift är att ansvara för affärens kassafunktion. Jag gör upp arbetslistor, planerar kassaverksamheten och utbildar personalen. Snabb och effektiv kassafunktion kräver rätt bemanning i kassorna. Jag rör mig mycket bland kunderna och personalen för att följa med hur vardagen och arbetet förlöper. Under julen och andra högsäsonger ökar expediternas arbetsbörda avsevärt.

Jag har fått utmärkelsen Ässächef för föredömligt och gott arbete, men erkänslan gäller naturligtvis hela teamet. Framgång och lyckad verksamhet förutsätter god sammanhållning och gott samarbete. Tack vare vårt goda arbetsklimat trivs alla på jobbet. Jag är särskilt nöjd när expediterna får beröm och god respons av kunderna. Då har vi verkligen lyckats i vårt värv."

I denna spalt berättar anställda i S-gruppen och hos S-gruppens bonussamarbetspartner sina historier.