"Många tror att jobbet som kosmetikaförsäljare bara handlar om att lacka naglarna och sminka sig. Men i det här yrket behöver man enormt mycket kunskaper, för vi säljer många produktserier och kunderna är väldigt medvetna. Därtill förkommer det mycket allergier, vilket måste beaktas vid val av produkter. Därför är det viktigt att fortlöpande utbilda sig och utforska produkterna, vilket samtidigt är väldigt inspirerande.
Jag blev anställd i vår butik, Finlands första Emotion, när den öppnade för 15 år sedan. Vi har betonat en högklassig kundservice från första början och vi satsar kontinuerligt på den. Den bästa belöningen för mitt jobb är när kunder återvänder för att tala om att de gillar produkter som jag har rekommenderat.
Jag njuter av att varje dag träffa så många olika kunder. Jag är utbildad kosmetolog, men jag gillar försäljningsarbetet mer än det lugnare jobbet med behandlingar. I mitt dagliga arbete ger jag skönhetsråd, sminkar kunder, ställer upp produkter på hyllorna och städar och ordnar i butiken. Hårsalong- och hälsoprodukterna samt underkläderna gör jobbet ännu mer mångsidigt.
Just nu är det speciellt trevligt i butiken, för sommargäster handlar fortfarande hos oss, medan också ortsbor igen kommer på uppköp inför skol- och jobbstart."
I denna spalt berättar anställda I S-gruppen och hos S-gruppens bonussamarbetspartner sina historier.