Över-natten-semlor

23.4.2015
4 betyg
+ Lägg till i inköpslista (Foodie.fi)
Över-natten-semlor

Ingredienser

16 stycken
1 10 dl semlemjöl
2 1 tsk torrjäst
3 3 tsk salt
4 1 msk sirap
5 2 msk olja
6 5 dl ljum mjölk

Näringsinnehåll

Stycken Recept
Kolhydrater 23 g 366 g
Protein 5 g 73 g
Fett 3 g 47 g
Kostfibrer 2 g 30 g
Energi kJ 575 9193
Energi kcal 137 2197

Receptinformation

Ruokavalio Munaton, Kasvis
Ruokatyypit Suolaiset leivonnaiset
Ruokalajit Leivonnaiset, Aamu-, väli- ja iltapalat, Edullinen, Piknik, Brunssi

Obs! Före tillagningen lönar det sig att kontrollera på förpackningspåskriften att produkten lämpar sig för personer som följer en specialdiet.

Provat recept

Instruktioner

Blanda de torra ingredienserna sinsemellan. Rör sirap och olja i ljum mjölk, tillsätt i mjölet. Rör degen jämn, täck bunken och låt degen vila 12 timmar i kylskåp.

Ta fram degen i rumstemperatur en timme innan du ska börja baka. Stjälp upp degen på arbetsbänken, strö mjöl på ytan. Dela degen i två delar. Forma delarna till stänger med mjöl. Skär vardera stången i 8 stycken.. Lägg semlorna på bakplåtspapper på en plåt och grädda 20–25 minuter i 225 grader.

Text
Foto Laura Riihelä
© SOK
+ Lägg till i inköpslista (Foodie.fi)
Arvioi artikkeli (sv)
Välkommen på inköp

Betygsätt

1/5 5/5