Telefonen ringer precis när modedesigner Stacy Morgenstern ska åka iväg till sin studio.
Solen skiner, Manhattans siluett tecknar sig mot den blå himlen som ljussvärd på rad. Kollektionen ska lanseras inom några dagar och Stacy har huvudet fullt av detaljer kring den och allt som måste göras.
Det är Stacys pojkvän Brian som ringer. Han ber Stacy slå på tv:n och hållas inomhus. Det är den 11 september 2001 och American Airlines flyg AA11 har precis flugit in i World Trade Centers norra torn.
Stacy slår på tv:n och ser hur det andra flygplanet träffar det södra tornet.
Hon ringer till vänner och familjemedlemmar. En efter en säger sig vara i säkerhet, samtidigt som Manhattan, New York, hela världen stelnar till av chock och misstro.
"Den dagen förändrades mitt liv, liksom många andras i New York", säger Stacy.
"Plötsligt kändes det likgiltigt att lansera min första klädkollektion."
Ständigt på modet
Stacy heter idag Igel i efternamn. Hennes kollektion har vuxit till det internationella varumärket Boy Meets Girl med säte i hjärtat av Manhattans modekvarter i ett kontorshus på 15 våningen. Väggarna pryds av tidningsurklipp som berättar om Stacys karriär och BMG:s tillväxt. Stacy, 40, arbetar fortfarande som företagets kreativa direktör.
Attacken mot WTC förändrade även varumärket på ett bestående sätt.
"När min kollektion presenterades efter WTC-attackerna visste jag omedelbart vad jag måste göra", säger Stacy.
"Av en slump hade kollektionen detaljer som bestod av färgerna i USA:s flagga, och jag ville donera en del av kollektionens vinst till Röda Korset och deras arbete med att hjälpa dem som blivit offer för attacken. Samtidigt gjöt jag grunden till det som jag ville att BMG som varumärke skulle stå för."
Varumärket har kämpat mot cancer, lyft fram fenomen kring skolmobbning och flaggat för sexuella minoriteter och könsminoriteter under Pride-evenemang.
"Självförtroende och mod är alltid på modet."
"Självförtroende och mod är alltid på modet. Sist och slutligen handlar allt om människorelationer, samarbete och berättelser."
Idag är BMG välkänt för att lyfta fram samhälleliga missförhållanden. Även en äkta New Yorker som i någon av SoHos lyxiga boutiquer ser en jeansjacka med varumärkets logotyp hörs sucka: "Ah, vilket coolt varumärke."
Det har krävts uthållighet och hårt arbete för Stacy att komma så här långt.