Grönsakssandwich

21.1.2014
0 betyg
+ Lägg till i inköpslista (Foodie.fi)
Grönsakssandwich

Ingredienser

4 portioner
1 8 mörkt fullkornsbröd, t.ex. Real
Fyllning
1 1 stor morot
2 100 g vitkål
3 1 msk citronsaft
4 nypa salt
5 nypa grovmalen svartpeppar
6 3 msk majonnäs
7 2 msk hackad persilja

Näringsinnehåll

Portioner Recept
Kolhydrater 32 g 128 g
Protein 6 g 22 g
Fett 4 g 18 g
Kostfibrer 8 g 32 g
Energi kJ 809 3237
Energi kcal 194 774

Receptinformation

Ruokavalio Laktoositon, Maidoton, Kasvis
Pääruoka-aine Kasvikset
Ruokalajit Pääruoat, Aamu-, väli- ja iltapalat, Helpot & nopeat, Välipalat

Obs! Före tillagningen lönar det sig att kontrollera på förpackningspåskriften att produkten lämpar sig för personer som följer en specialdiet.

Provat recept

Instruktioner

Skala och riv moroten. Riv eller strimla kålen fint. Lägg det rivna t.ex. i en kastrull och bulta litet med en potatisstöt tills de avger lite vätska. Krydda med citronsaft, salt och peppar. Rör i majonnäsen och den hackade persiljan.

Fördela det rivna över hälften av brödskivorna och lägg på resten som lock. Tryck till lite, så ingredienserna fastnar i brödet. Om du föredrar smalare sandwiches, kan du klyva skivorna på längden.

Text
Foto Laura Riihelä
© SOK
+ Lägg till i inköpslista (Foodie.fi)
Arvioi artikkeli (sv)
Välkommen på inköp

Betygsätt

1/5 5/5