Dubbelt större, dubbelt bättre

21.12.2015
0 betyg

Katri, som jobbar på Prisma i Imatra, gläder sig över det omfattande sortimentet och fina arbetsutrymmen i den förnyade affären. I säljarbetet är det viktigt att hitta den produkt som kunden söker, eller vid behov en ännu bättre ersättande produkt.

Dubbelt större, dubbelt bättre

Katri Saarnio, produktgruppsansvarig, Prisma Imatra, Etelä-Karjalan Osuuskauppa (Södra Karelens Handelslag).

Sedan förra hösten när vi flyttade till andra sidan gatan till splitternya och dubbelt större affärsutrymmen har jag börjat mina arbetsdagar med en helt ny iver. Jag har arbetat på Prisma redan i 16 år så ändringen var uppfriskande. Jag trivdes nog bra i de förra utrymmena också. 

Jag ansvarar för kläd- och sportavdelningarna och sköter om att det finns tillräckligt produkter framme och att de lagts fram på ett snyggt sätt. En stor del av mina arbetsdagar går åt till att hjälpa kunderna, men det är sådant jag verkligen tycker om. Jag deltar också i valet av vilka produkter vi gör annonser om.  

Rean i början av året ger arbetet lite trevligt ståhej. Särskilt vinterkläder och sportutrustning drar till sig ivriga shoppare. Då tar det längre tid att hålla affären prydlig, men det är trevligt när det är mycket folk i farten. 

Det har varit mera liv och rörelse redan nu på hösten.  Vår nya affär är härligt ljus och rymlig. Det allra finaste är garaget i nedre våningen; kunderna behöver inte längre bli våta i regnet eller putsa bilen från snö på vintern.

Förnyelsen breddade också sortimentet, vilket är bra. Men ändå kan man inte alltid hitta just den produkten kunden söker. Lyckligtvis kan vi vanligtvis hitta en annan motsvarande produkt som slutligen visar sig vara t.o.m. bättre än den som kunden ursprungligen sökte.

Vi fick många nya kollegor i september och de smälte snabbt in med oss andra.  Vi har ett fint arbetsgäng - man kan nästan vara som hemma med kollegorna.

Text:
Foto: Mikko Nikkinen
Arvioi artikkeli (sv)

Betygsätt

1/5 5/5