Ägarens pris, ett bättre pris

21.12.2015
0 betyg
Ägarens pris, ett bättre pris

Priserna på S-gruppens hotell är nu förmånligare för ägarkunder än förut. En kund som bokar via Sokoshotels.fi eller radissonblu.com får alltid 10 procent rabatt och samtidigt Bonus. Vid förbetalda nätbokningar kan rabatten vara ännu större.

Sokos Hotellen och Radisson Blu Hotellen i Finland har övergått från en fast rabatt på nio euro till en procentrabatt som anpassas till ägarkunderna.

"Vi vill erbjuda våra kunder flera alternativ än tidigare, även vad gäller rabatterna. Samtidigt uppmanar vi våra kunder att själva göra sina bokningar på S-gruppens egna hotellsidor, för att utnyttja sitt ägande på bästa sätt", föklarar revenue management-chefen Nina Nieminen från kedjestyrningen vid SOK:s rese- och förplägnadshandel.

Enligt den nya praxisen får en ägarkund alltid 10 procent rabatt på dagspriset vid bokning av hotellrum via sokoshotels.fi eller radissonblu.com. Dessutom får kunderna Bonus endast för bokningar som görs via dessa nätsidor.

Om en kund vill göra sin bokning på hotellkedjornas försäljningstjänst eller direkt på hotellet, är rabatten lite mindre, närmare sagt sju procent.

Förmånligare vid förskottsbetalning

Ju tidigare och för ju längre tid ägaren gör och betalar sin bokning, desto större blir rabattprocenten – beroende på tillgängligheten till hotellrum.

"Till exempel på hotellen i kedjan Sokos Hotels är priset för en natt vid förskottsbetalning 20 procent lägre för en ägare, om bokningen och betalningen görs på sokoshotels.fi minst en vecka innan ankomstdagen", förklarar Nina Nieminen.

"En kund hittar all information som behövs och prisalternativen med motiveringar direkt på vår webbplats, så det är lätt att både boka och köpa. Det billigaste priset hittar du alltid på våra egna bokningskanaler: sokoshotels.fi och radissonblu.com."

Ägarens pris, ett bättre pris
Text:
Foto: SOK
Arvioi artikkeli (sv)

Betygsätt

1/5 5/5