Vältä nälkäkiukku! 3 nopeaa ideaa

1.8.2017
0 arviota

Näillä helpoilla välipaloilla pidät perhesovun arkikiireessä yllä: pidät takapenkkiläiset tyytyväisinä matkalla treeneihin, ja vältät myös oman verensokerin laskun.

1. Pilko vitamiinit valmiiksi

Kokoa helpot dippikipot valmiiksi välipalaksi koululaiselle tai raskaan työn raatajalle. Sekoita lasin pohjalle dippi kermaviilistä tai tuorejuustosta ja valmiista salsakastikkeesta. Täytä lasi kasvistikuilla, peitä kelmulla ja nosta jääkaappiin.

2. Sheikkaa pikavälipala

Voimasmoothie on värikäs vitamiinipommi, jonka voi ottaa mukaan ja nauttia kiireisenä aamuna vaikka autossa. Kaada kannelliseen purkkiin desi tyrni-appelsiinikeittoa, puoli desiä mangososetta ja puolitoista desiä maustamatonta jogurttia. Mausta hunajalla tai vaniljasokerilla. Ravista sekaisin.

3. Siististi matkalla treeneihin

Kasaa autovälipalaksi lokerolliseen säilytysrasiaan naposteltavia, joista ei tule muruja: leipäjuustopaloja, porkkanatikkuja, viinirypäleitä, paloiteltuja pähkinäpatukoita. Muista kosteuspyyhkeet!

Teksti
Kuvat Elvi Rista
Arvioi artikkeli
Ladataan kommentointia...

Anna arvio

1/5 5/5