Internet Explorer -selainta ei enää aktiivisesti tueta. Suosittelemme käyttämään sivustoamme esimerkiksi Google Chrome tai Mozilla Firefox -selaimilla.

Saija Gerpe, ravintolanjohtaja, Ravintola Kappeli

Espan helmen vaalija

Teksti:
Sanna Suokko
Kuvat:
SOK
Julkaistu: 22.5.2014
|
Muokattu: 31.8.2020
Ravintola Kappelin ravintolanjohtaja arvostaa vanhan rakennuksen historiaa ja asiakkaiden muistoja.

"Ravintola Kappelilla on ehdottomasti Helsingin paras ja kaunein sijainti. Myös itse rakennus on ihana.

Talo on täynnä tarinoita ja suomalaista taidehistoriaa 1800–1900-lukujen vaihteesta. Kappelissa ei ole mitään keksittyä, vaan talolla on syvät juuret maamme kulttuurihistoriassa. Kun tämä yhdistetään laadukkaaseen ruokaan ja huippuunsa hiottuun palveluun, paketti on valmis.

Kaiken keskiössä on ihminen, oli kyse sitten asiakkaasta tai henkilökunnasta. Aloitin noin puoli vuotta sitten Kappelin ravintolanjohtajana. Halusin heittäytyä haasteeseen, miten johdetaan monipuolista ja lahjakasta työntekijäjoukkoa. Meillä on taitavaa väkeä töissä. Nautin joka hetkestä!

Kappeli on historiaa, laatua ja kuhinaa. Talossa käy paljon turisteja ja yritysasiakkaita, mutta asiakasomistaja on meillä ykkönen. Menut ja muut yksittäistuotteet ovat asiakasomistajille huokeampia.

Kappelin kellarin, joka toimii myös tilausravintolana, ympärille on kehitetty uusi palvelukokonaisuus. Erityisesti asiakasomistajille suunnattu Teidän oma kellari -kokonaisuus tarjoaa juhlallisen ympäristön yksityistilaisuuksiin, kuten syntymäpäiviin, karonkkaan tai vaikka hääjuhlaan.

Näin kesällä Kappelin terassi herää eloon. Täällä tavataan ystäviä ja tullaan näyttäytymään, kuten tehtiin jo yli sata vuotta sitten. Esplanadin puisto ja meren läheisyys luovat romanttisen fiiliksen. Sen perusteella, mitä asiakkaat ovat kertoneet, aika monta tahdon-sanaa on lausuttu Kappelin pöydissä. Jokaisella on muistonsa Kappelista."

Juttusarjassa kerrotaan S-ryhmän ja bonusyhteistyökumppaneiden ammattilaisten tarinoita.

Lisää aiheesta